Alla inlägg under december 2015

Av Vanessa Rolon - 31 december 2015 19:54

 

 

Handling:

Ibland lägger man inte märke till faran förrän det är för sent ... 

Sjuttonåriga Britt Pfeiffer har hårdtränat inför en vandring i Klippiga bergen tillsammans med en tjejkompis. Men hon är helt oförberedd på att hennes ex plötsligt vill möta upp dem. Innan Britt hinner reda ut sina känslor, tvingar en snöstorm tjejerna att söka skydd i en ensligt belägen stuga. Där gömmer sig två snygga killar som visar sig vara på flykt undan polisen och det dröjer inte länge förrän semestern förvandlas till ett gisslandrama. Fast den ene kidnapparen – Mason – har en enorm dragningskraft och Britt blir förvirrad. Är han verkligen hennes fiende? 
I utbyte mot sitt liv går Britt med på att leda kidnapparna nerför bergssluttningen. Under den livsfarliga vandringen lägger hon märke till en rad isande tecken på att en seriemördare går lös bland bergen. En upptäckt som kan leda till att hon själv blir mördarens nästa offer. 
Black Ice är en fristående romantisk thriller av den bästsäljande författaren Becca Fitzpatrick, som rönt enorma framgångar både i Sverige och utomlands med sin serie Fallen ängel. Serien har sålts till 36 länder och det finns över en miljon exemplar i tryck världen runt. 


Omdömme:

Jag absolut blev helt förälskad i boken när jag redan hade läst första sidan. det var en riktig bladvändare för mig och spänningen blev alltid lika stor när snö stormen blev kraftigare. och genom Becas otroliga förfatarkunskaper och sättet att beskriva saker med ord som passar perfekt in i själva handlingen så blir du fast. jag satte uppe hela kvällen och jag bara tvungen att läsa klart den till sissta ordet av boken var uppslukad. Du får tydligt se in i karaktärernas innersta sidor och du vet inte vem som är vem igentligen. du blir fast.  


Men jag ville ha lite mer kärlek och mer intimt i boken fastän att det var en del ville jag ha ännu mer. mer rörande och beskrivningen av den känslan. men det var ändå bra men jag ville ha ännu mer. med det är bara min egen uppfatttning alla har olika uppfattningar. 


Om du gillade Fallen Ängel-serien så kommer du att älska den här boken.


Ålder: 13+

 

Bok Trailer


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg som kommer sluka in dig i böckernas värld.

Läser Just Nu

 

 

      

    

skriver en recension av

  

   

 

 

   

 

 

 

Jag ska verkligen att skriva färdigt mina bok recensioner men jag läser så mycket nu och skolan tar en stor del av min tid.

     

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards