Direktlänk till inlägg 16 januari 2016

Beautiful Disaster - Jamie Mcguire

Av Vanessa Rolon - 16 januari 2016 15:22

Handling: 

Abby har lämnat sitt mörka förflutna bakom sig, fast besluten att aldrig återvända. Tillsammans med sin bästa kompis America har hon flytt till Eastern University för att börja ett nytt liv. Hädanefter ska hon vara en duktig flicka. Men så möter hon Travis, killen som slåss för pengar på illegala slagsmålsklubbar och som alltid har ett koppel av tjejer efter sig.

Abby lovar sig själv att aldrig falla för Travis och istället inleder de en vänskap. En vänskap som med tiden fördjupas och intensifieras tills den plötsligt har förvandlats till just det Abby med alla medel försökt undvika. Hon vet att de inte är bra för varandra, ändå kan hon inte hålla sig borta ifrån honom.

Deras relation blir snart alltmer kaotisk, destruktivt hänförande och fullkomligt underbar. Samtidigt smyger sig Abbys förflutna allt närmare och hotar att rämna hela deras värld.

 

Omdömme:  

Mitt omdömme är att denna boken är så lättläst att du känner inte att du läser 500 sidor. Du liksom fastnar på sidan och vill aldrig sluta läsa. detta är en sådan bok. helt underbar. 

 

Det som fångade mig var någ att den var så realistisk skriven. Plus att jag älskar när en Bad Boy faller för en Prydig liten flicka. Men när jag läste om boken så blev jag så faccinerad redan första gången Travis och Abby får ögonkontakt. Hur han ser mot henne och kallar henne Pidgeon. Först blev jag lite förvirrad vem skulle kalla någon för ett sådant ord?, Och han försätter att kalla henne för Pidgeon och jag blir mer och mer förälskad i att han kallar henne det. Men sedan så får man reda på varför han kallar henne för Pidgeon och det är nog den bästa quoten/ sceanen jag någonsin läst i en bok. Själva den ord raden är så full av kärlek och respect att jag nästan känner att jag plötsligt är Abby och får höra dem här orden. Och det var där jag verkligen blev förälskad i Travis.

 

Men vad skall jag säga jag har något för bad boys. 

 

Jag älskar även hur Travis försöker att säga mot till henna att jag är den som du inte borde umgås med. och även fast han är känd för att få varje tjej i sängen vid första ögonkastet. så är det inte han tänker på första gången han ser på Abby. och jag gillar hela den här processen när han börjar att känna någonting för henne. Han börjar att titta på henne i ett helt annat perspektiv än vad han brukar se hoss tjejer. Men speciellt så älskar jag när han är avundsjuk på andra killar som vågar ens att läga en blick mot henne. Men så säger han att han inte är bra för henne även om han inte tilllåter andra killar komma ivägen för honom. 

 

Språket är inte det mest välskrivna jag läst, med tanke på att jag älskar detaljer är med i böckerna men ändå en helt underbar bok som fångade mitt hjärta på ett helt annat sätt och det gör den så värd att läsa. 

 

Ålder: 14+ ( Boken kan innehålla spår av några sexsceaner )

 

 

 

Får fem stjärnor av fem möjliga

 

Bok Trailer

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vanessa Rolon - 8 februari 2016 22:43


Handling:  Miles Halters sociala liv är något begränsat. Minst sagt. Han pluggar och sitter i tevesoffan med sina föräldrar. När han bestämmer sig för att packa ihop biografierna i pojkrummet i Florida (ja, han är besatt av kända personers sista or...

Av Vanessa Rolon - 8 februari 2016 21:25

Handling:  Two young people are forced to make a stand in this thought-provoking look at racism and prejudice in an alternate society.Sephy is a Cross -- a member of the dark-skinned ruling class. Callum is a Nought -- a “colourless” me...

Av Vanessa Rolon - 8 februari 2016 19:51

Handling:  Starting over sucks.When we moved to West Virginia right before my senior year, I’d pretty much resigned myself to thick accents, dodgy internet access, and a whole lot of boring… until I spotted my hot neighbor, with his lo...

Av Vanessa Rolon - 8 februari 2016 19:23


Handling: She is only nineteen.She is his new stepfather’s daughter. She is still naïve and innocent due to spending the last three years taking care of her sick mother. But for twenty-four year old Rush Finlay, she is the only thing that has e...

Av Vanessa Rolon - 10 januari 2016 13:52

Handling: Two years ago, the aliens made contact. Now Cara Sweeney is going to be sharing a bathroom with one of them. Handpicked to host the first-ever L’eihr exchange student, Cara thinks her future is set. Not only does she get a free ride t...

Presentation


En blogg som kommer sluka in dig i böckernas värld.

Läser Just Nu

 

 

      

    

skriver en recension av

  

   

 

 

   

 

 

 

Jag ska verkligen att skriva färdigt mina bok recensioner men jag läser så mycket nu och skolan tar en stor del av min tid.

     

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards