Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Anna och den franska kyssen - Stephanie Perkins

Av Vanessa Rolon - 4 januari 2016 14:02

Handling: Anna har ett lyckligt liv i Atlanta. Hon har en lojal bästa kompis och är kär i sin arbetskamrat på biografen, som just har börjat återgälda hennes känslor.
Därför blir hon inte alls förtjust när hennes pappa bestämmer sig för att skicka i väg henne till Paris för att hon ska gå sitt sista skolår där. Men trots att hon inte kan ett ord franska lär Anna känna en del coola nya personer, inklusive den snygge Étienne St. Clair, som snabbt blir hennes bästa vän.
Tyvärr är han upptagen - och det kanske hon också är... Eller?
Annas år i Paris, staden som brukar kallas »världens mest romantiska«, visar sig bli omtumlande, hjärtslitande och alldeles fantastiskt. Ett år som förändrar henne för alltid.

 

Omdömme: Jag absolut blev förälskad i hela den här bokens historia. hur då fångar upp den här känslan av att vara förälskad. och hur det är första gången, hur pirrigt det är i magen och hur hjärtat och hjärnan bråkar med varandra. Jag vill nu åka till frankrike och bli förälskad i en franskman. och kunna gå igenom hela den här känslan som Anna gjorde. 

 

Flytten flöt på och boken tappade aldrig mitt intresse, utan vid varje sida så upptäcke jag något nytt. 

 

Miljöbeskrivningen var förtrollande, du kände som om du själv va där och gick. Du kunde känna lukten av macaroner när hon beskrivde att det fanns stora macaron träd omringade i affären. och det kändes som om man gick där och jag vill verkligen åka till Paris nu.

 

Plus att jag måste läsa mer av Stephanie Perkins böcker. För att hennes skrivande får det att bubbla inombords.

 

Ålder: 12+

 

 

Den får fem stjärnor utav fem möjliga

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vanessa Rolon - 8 februari 2016 22:43


Handling:  Miles Halters sociala liv är något begränsat. Minst sagt. Han pluggar och sitter i tevesoffan med sina föräldrar. När han bestämmer sig för att packa ihop biografierna i pojkrummet i Florida (ja, han är besatt av kända personers sista or...

Av Vanessa Rolon - 8 februari 2016 21:25

Handling:  Two young people are forced to make a stand in this thought-provoking look at racism and prejudice in an alternate society.Sephy is a Cross -- a member of the dark-skinned ruling class. Callum is a Nought -- a “colourless” me...

Av Vanessa Rolon - 8 februari 2016 19:51

Handling:  Starting over sucks.When we moved to West Virginia right before my senior year, I’d pretty much resigned myself to thick accents, dodgy internet access, and a whole lot of boring… until I spotted my hot neighbor, with his lo...

Av Vanessa Rolon - 8 februari 2016 19:23


Handling: She is only nineteen.She is his new stepfather’s daughter. She is still naïve and innocent due to spending the last three years taking care of her sick mother. But for twenty-four year old Rush Finlay, she is the only thing that has e...

Av Vanessa Rolon - 16 januari 2016 15:22

Handling:  Abby har lämnat sitt mörka förflutna bakom sig, fast besluten att aldrig återvända. Tillsammans med sin bästa kompis America har hon flytt till Eastern University för att börja ett nytt liv. Hädanefter ska hon vara en duktig flicka. Men ...

Presentation


En blogg som kommer sluka in dig i böckernas värld.

Läser Just Nu

 

 

      

    

skriver en recension av

  

   

 

 

   

 

 

 

Jag ska verkligen att skriva färdigt mina bok recensioner men jag läser så mycket nu och skolan tar en stor del av min tid.

     

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards