Direktlänk till inlägg 9 januari 2016

Harry Potter Och Hemligheternas Kammare- J.K. Rowling

Av Vanessa Rolon - 9 januari 2016 00:15

Handling: 

Sommarlovet är äntligen över! Harry Potter har längtat tillbaka till sitt andra år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. 
Men hur ska han stå ut med den nye, omåttligt mallige professor Lockman? Vad döljer Hagrids förflutna? Och vem är egentligen Missnöjda Myrtle? De verkliga problemen börjar när någon, eller något, förstenar den ena Hogwarteleven efter den andra. Är det Harrys största fiende, Draco Malfoy, som ligger bakom? Eller är det den som alla på Hogwarts misstänker - Harry Potter själv? 

Den andra boken i Harry Potter - serien. 

 

Omdömme: 

Först vill jag bara tillläga att jag älskar den här världen och blev förtjust i den som barn när jag så filmerna och var så liten att jag inte kunde läsa böckerna utan jag så filmerna först.

Så detta ledde till att jag bevarade på alla de sceanerna som kom upp som jag inte kom ihåg ifrån filmerna. och det var en dörr som öppnades för mig, Jag kom till och med närmare in i världen när jag läste böckerna och det kändes som om jag var en del av den. Och hela jag kände mig som en liten unge igen när jag läste orden. och J.K Rowling har ett stor fantasy  så att det bubblar om det när man läser om Harrys värld. Boken var själv skriven med ett lite enklare språk än vad jag är van vid, men detta var inget besvär eftersom det var enklare att verkligen fantasera mera. och det gjorde jag.  Språket flöt på med flyt genom att man missade aldrig något som hände. 

Jag verkligen älskar Hermonie och kan känna mig igen genom henne och hon är verkligen min favorit karaktär. men hennes krulliga hår, inteligens och mun så är det inget som skiljer oss åt.

Miljöbeskrivningen var helt underbar att läsa sig in i genom att Rowling fick en själv att tänka ,och få uppleva denna värld är något man måste absolut göra. 

 

Det som brast för mig var inte så mycket utan det kändes som att själva boken inte hade en koppling till själva mysteriet. utan att göra den här drycken som förvanlade hermonie,Ron och Harry till vem dem ville så fick dem inte så mycket information innan dess utan det kändes som om Rowling drog ihop allting i slutet. Men boken fortfarande värd och läsa och den kommer inte att svika dej, det lovar jag. 

 

Fem stjärnor av fem möjliga

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vanessa Rolon - 8 februari 2016 22:43


Handling:  Miles Halters sociala liv är något begränsat. Minst sagt. Han pluggar och sitter i tevesoffan med sina föräldrar. När han bestämmer sig för att packa ihop biografierna i pojkrummet i Florida (ja, han är besatt av kända personers sista or...

Av Vanessa Rolon - 8 februari 2016 21:25

Handling:  Two young people are forced to make a stand in this thought-provoking look at racism and prejudice in an alternate society.Sephy is a Cross -- a member of the dark-skinned ruling class. Callum is a Nought -- a “colourless” me...

Av Vanessa Rolon - 8 februari 2016 19:51

Handling:  Starting over sucks.When we moved to West Virginia right before my senior year, I’d pretty much resigned myself to thick accents, dodgy internet access, and a whole lot of boring… until I spotted my hot neighbor, with his lo...

Av Vanessa Rolon - 8 februari 2016 19:23


Handling: She is only nineteen.She is his new stepfather’s daughter. She is still naïve and innocent due to spending the last three years taking care of her sick mother. But for twenty-four year old Rush Finlay, she is the only thing that has e...

Av Vanessa Rolon - 16 januari 2016 15:22

Handling:  Abby har lämnat sitt mörka förflutna bakom sig, fast besluten att aldrig återvända. Tillsammans med sin bästa kompis America har hon flytt till Eastern University för att börja ett nytt liv. Hädanefter ska hon vara en duktig flicka. Men ...

Presentation


En blogg som kommer sluka in dig i böckernas värld.

Läser Just Nu

 

 

      

    

skriver en recension av

  

   

 

 

   

 

 

 

Jag ska verkligen att skriva färdigt mina bok recensioner men jag läser så mycket nu och skolan tar en stor del av min tid.

     

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards